Day 10 Clovelly lördag




Vi vaknade till en strålande sommardag. Direkt efter frukost gick vi ner till havet och snorklade hela förmiddagen. Jag såg de mest fantastiska fiskar bland annat en blue groper, en ganska stor fisk med stora läppar, men även små randiga saker och en fantastisk liten helröd fisk med blå fenor. Sedan fish and chips till lunch i Bondi. Jag och Lotta gick the Costal walk från Bondi tillbaka till Clovelly och passerade världens vackraste kyrkogård, Waverly cemetary. Här ligger de allra första britter som kom till Australien begravda i olika distrikt för olika länder i Storbritannien. Nu är Ella och jag väl hemma i Manly igen.

Comments

  1. Vad ska man säga? Ni verkar ha det fantastiskt fint.

    ReplyDelete
  2. Vi har det mycket bra. Helt otroligt väder med 28 grader och soligt varje dag. Nu verkar det dock vara slut på det fina vädret i och med onsdag. Då ska det börja regna.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var alltså jag, Anja, som skrev men mitt namn hänger inte med...

      Costal Walk - så vacker!

      Delete
    2. Ja, det är fantastiskt vackert ute vid kusten. Kul att du läser bloggen Anja.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Dag 17 Liz-familjen lördag

Dag 13 Besök tisdag

Dag 14 Manly onsdag