Dag 17 Liz-familjen lördag




Liz tog med mig på en cykeltur idag. Första gången som jag cyklar i Sydney tror jag! Vi cyklade förbi en fontän från 1905 som var gjord för att släcka törsten hos människor, hästar och hundar. Riktigt kul faktiskt. Vi besökte ett konstställe som jobbar till huvudsak med aboriginskt konsthantverk. Mycket fint! Vi åt även lunch där på en trendig restaurang. Lite för trendig. Jag tog en Poke bowl med kanske fyra kända komponenter och kanske fyra okända när jag läste menyn. Det visade sig att proteininnehållet kom från larver som kan ses som bruna korvar ovanpå maten i fotot. Lite krispiga men inte så smakrika, men fy vad obehagligt. Hur som helst så har jag nu detta på mitt CV för evigt. På kvällen åkte hela familjen och jag och Ella på thailändsk restaurang. Sista kvällen i Sydney på ett bra tag antar jag. Lite vemodigt samtidigt som det ska bli skönt att komma hem igen.

Comments

Popular posts from this blog

Dag 13 Besök tisdag

Dag 14 Manly onsdag