Dag 13 Besök tisdag









Idag jobbade jag hemifrån då Ella kände sig lite krasslig i morse och hade en ledig dag. Vid lunch tog Ella och jag ett dopp i havet. Det låg Blue bottles på stranden och en varningsskylt var uppsatt, men vi tog risken och kastade oss i  havet och allt gick bra. Ella simmade långt ut och låg och guppade precis innan vågorna bryter. Kl 15.30 kom Claudia, en av mina masterstudenter från LiU som nu är doktorand hos Brett i Wollongong, och hälsade på. Fint med bra uppdatering om forskning och forskningssamarbeten samt fint med framtida alumiuppdrag för Claudia vid LiU. Medan vi satt på stranden och diskuterade såg vi att det var en skylt med hajvarning på stranden, medan det var fullt av folk i vattnet. Ganska snart kom det en badvakt och plockade ner skylten och jag frågade när man sett haj i vattnet. Ca en timme efter det att Ella simmat långt ut i havet förstod jag på svaret, men nu var faran över. Medan vi stod och pratade kom en surfare joggande med sin bräda till badvakten och pekade på en surfskola med små barn på brädorna. "Jag surfade precis bortanför barnen och det var ett stort stim av fiskar som kom in med en stor haj som jagade fisken" sa surfaren. Badvakten satte tillbaka skylten, pratade i sin walkietalky, och sedan ljöd hajlarmet över Manly Beach. Inte en kotte var kvar i vattnet. Kl 17 åkte Claudia och kl 17.10 kom Lotta och hennes familj. Vi åt middag på Collin's Flat Beach och tittade på solnedgången. Kl 19.20 kom det ett sms från Liz där hon undrade om det gick bra att hon, Quentin och Zoe kom förbi. Kl 20.30 kom Liz-familjen till vår lägenhet. Jag glömde helt bort att ta kort, så Ella fick posera när de hade åkt hem. Det gulliga var att Liz trodde att Ella och jag behövde sällskap, att vi var helt ensamma i Manly. Bra dag med en hel del jobb gjort och massor av trevligt besök.

Comments

Popular posts from this blog

Dag 17 Liz-familjen lördag

Dag 14 Manly onsdag